mardi 1 mars 2011

la recette de nova

je la traine depuis 2 ans dans ma messagerie, alors desormais je la partage avec vous. essayez la, c'est un regal. je la tiens de mon amie nova, norvegienne a delhi jusqu'en 2009, aujourd'hui repartie en norvege.

"Enfin! The recipe!

Chicken pie

500 g boneless chicken (dice)
1    packet mushroom
1    onion (chopped)
1    leek  (chopped)
3 cloves garlic
3 tbs oil
3 tbs cream
1 spoon mustard paste (dijon)

Fry chicken in oil. Add onion, leeks, mushrooms and garlic. Add mustard paste. Add 1 cup of chicken stock and 2 tbs white flour.Mix well. Add cream and cook until you get a thick gravy.

Pastry:
1 cup white flour
100 g butter
2 tbs water

Mix together. Divide in 2. Roll out one part and put in a pie form- Bake it in 5-10 minutes. Take out and add the stuffing. Roll out the second part of the pastry and use it to cover the pie. Bake for 15 min in 180 C.

Bon appetit!

Nova"

1 commentaire:

  1. Compagnon Idéal2 mars 2011 à 06:45

    J'ai de supers souvenirs de cette tarte quand Nova en faisait...

    aller ! prochaine étape : on exécute la recette ;)

    RépondreSupprimer

au revoir et merci

en ce 31 décembre 2022 leptitludeparlemonde baisse le rideau. après 2320 articles et 382 642 visites il est temps pour lui de mettre un term...